Den digitala världen, Mataya och Balanserad Kommunikation

den digitala världen.

Den digitala världen erbjuder oändliga möjligheter att kommunicera och nå ut till både nya och befintliga kunder. En stor del av säljarbetet börjar redan här. Hur kommunicerar du med dina kunder och var?
 

Vi är övertygade om att sociala medier kan vara en utmärkt plattform för den egna affärsutvecklingen. Genom att visa gediget engagemang i sociala medier har du möjlighet att stärka företagets position som expert, bygga relationer och skapa handling. Genom sociala medier kan du även hantera support, effektivt presentera rapporter, få kundfeedback, PR m.m. 

Men innan du sätter igång är det viktigt att analysera vad din målsättning är, vilken målgrupp vill du nå, vilka aktiviteter vill du göra, säga och när, vad är ditt syfte, vad förväntar du dig av dina kunder etc? Vårt råd till dig är - bygg en digital plattform som passar din strategi, ditt varumärke och ditt sätt att kommunicera med dina kunder så lyckas du bäst. 

Hemsidor - det ska vara enkelt att vara professionell på nätet 
Vi kan hjälpa till med struktur, design och innehåll. Vi arbetar i ett flertal verktyg, så som EpiServer, Dreamweawer, Wordpress, Sitoo web, Hemsida24 och Eyebeep Publicering.

Webbplatsens struktur är en viktig faktor för att kunna ranka högt i sökmotorerna.
Hur vet du om din webbplats är effektiv?

Elektroniska inspirationsbrev från design till uppföljning
Vi arbetar med nyhetsbrev på olika sätt beroende på våra kunders behov och egna resurser. Vi kan hjälpa dig med allt från design, innehåll, utskick till statistik och uppföljning. Ett läst nyhetsbrev stärker och fördjupar kundrelationer, är dörröppnare till företagets webbplats och är dessutom mätbart. Relevant innehåll är A och O för att ett nyhetsbrev ska bli läst. Bjud på något - kunskap, goda råd eller en helt enkelt spännande och intressant läsning i en inbjudande förpackning. 

Sociala medier - syns du så finns du!
Idag är det ett måste att vara aktiv på sociala medier för att räknas. Komplettera din hemsida med Twitter, Instagram, Facebook eller varför inte en blogg, Vlogg, podd eller en egen youtube kanal. 

Ta ett steg i taget
Gör en långsiktig strategi, ta ett steg i taget och se till att du utnyttjar fördelarna med att knyta ihop dina kanaler. Vill du ha hjälp med att ta fram en strategi, att välja rätt kanaler och att implementera valda verktyg i ditt dagliga arbete? Hör av dig till oss. Vi arbetar i nära samarbete med våra kunder och tar gärna ett helhetsgrepp för att hitta bästa lösningen för just ditt företag.

 stor rubrik.

Din webbplats

Webbplatsens struktur är en viktig faktor för att kunna ranka högt i sökmotorerna. Läs mer om hur du skapar den perfekta webbstrukturen i Dagens Media 

Hur vet du om din webbplats är effektiv? Med Google Analytics kan du få svar. En guide för nybörjare i Google Analytics  

Sociala medier enligt
Wikipedia


Sociala medier betecknar webbplatser och mobila appar med vars hjälp människor kan interagera i mänskliga sociala nätverk och, i motsats till traditionella medier, bidra med användargenererat innehåll. Sociala medier kan innefatta Internetforum, sociala nätverkstjänster, bloggar, vloggar, wikier, poddradio och artikelkommentarer.

”Sociala medier är demokratisering av innehåll och förståelse för den roll människor spelar i arbetet med att inte bara läsa och sprida information, utan också hur de delar och skapar innehåll för andra att delta i."

"Sociala medier definieras av de miljontals samtal som sker på webben varje dag, samt konsten för hur de förs."